Slechte wifi

pvw2000
Komt pas kijken
Komt pas kijken

Slechte wifi

Bericht door pvw2000 »

Ik heb 4 FI9900P camera's hangen aan een recorder.
2 camera's redelijk dicht bij de recorder en deze zitten aan de UTP kabel. Gaat goed.
2 andere camera's daarvoor is geen mogelijkheid tot UTP en deze hebben daardoor wifi. 1 camera is op een afstand van 20 meter en draait 99,5% van de tijd probleemloos. De andere staat op ongeveer 15 meter, maar deze heeft met regelmaat verbindingsproblemen. De camera verwisseld met een andere camera en deze doet het dan wel beter, maar nog steeds valt de verbinding regelmatig weg.

De beide wifi camera's staan op HD en niet op FHD.

Ik kan maar 1 oorzaak bedenken waardoor de ontvangst niet optimaal is en dat is de (zinken) dakgoot. De camera zit net onder de dakgoot en de antenne zit ook tegen de dakgoot aan. Ik kan hem niet anders zetten. Is de dakgoot misschien een stoorzender?

Ik heb meerdere oplossingen op het oog.
1) De antenne met een kabel verlengen en deze een andere plek geven.
2) Een wifi signaal versterker van Foscam zelf.
3) Internet over het stopcontact. Dat is mijn minst ideale manier omdat ik dan een UTP van binnen naar buiten moet trekken en daar zit ik niet op te wachten. Ook de route van de UTP is verre van ideaal. Natuurlijk is de snelheid het beste en omdat er dan maar 1 camera aan de wifi zit is dat waarschijnlijk ook beter voor die camera.

Wat adviseren jullie? Het liefst 1 of 2, maar als 3 echt de beste is hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Plaats reactie