Externe Hikvision camera's

NEBBB89
Komt pas kijken
Komt pas kijken

Externe Hikvision camera's

Bericht door NEBBB89 » 19 Jan 2019 00:48

Beste Medeforumenaren :)

Sinds een aantal jaar ben ik bezitter van een aantal Hikvision camera's. Nu mijn hobby een beetje uit de hand aan het lopen is, heb ik besloten een 16 kanaals Hikvision NVR aan te schaffen.

Het doel hiervan is afscheid te nemen van het huidige opslag systeem. Op dit moment worden de beelden opgeslagen via een computer met de IVMS storage server software op mijn NAS.

Bij het overstappen van het oude naar het nieuwe systeem loop ik tegen het volgende probleem aan:

2 camera's hangen op een andere locatie dan waar de NVR gestationeerd staat. Als ik deze camera's via het externe ip adres en serverpoort toevoeg op de NVR, krijg ik 2x dezelfde camera in beeld! Dit ondanks dat de server poorten niet het zelfde zijn. De camera's zijn via IVMS wel gewoon apart te bereiken.

Na wat onderzoek geprobeerd dit te verhelpen door de 2e camera via het ONVIF protocol te verbinden, echter beschikt de camera helaas niet over deze functie!

Heeft iemand enig id of hier een andere simpele oplossing voor is? Helaas is het niet mogelijk de camera's in het thuisnetwerk te krijgen omdat ik dan 40 kilometer kabel moet trekken :P

Plaats reactie