AVTECH extern benaderen (via KPN modem en Netgear router)

Plaats reactie
onnaj
Komt pas kijken
Komt pas kijken

AVTECH extern benaderen (via KPN modem en Netgear router)

Bericht door onnaj » 28 Jun 2014 10:46

Hoi,

Ik ben voor mijn oom bezig om zijn ipcam te installeren (een AVTECH, typenummer weet ik niet direct want de site ligt eruit). Het is in ieder geval een dome camera.

Nu kan ik de camera zonder problemen intern via zijn netwerk benaderen, zowel rechtstreeks als met de videoviewer. Nu wil ik hem ook extern benaderen maar dit lukt nog niet.

Ik heb poort 88 open gezet op de kpn (Thomsom) modem en deze door laten verwijzen naar de netgear (WNDR4500) router. In de netgear router heb ik aangegeven dat wanneer er iets binnen komt op poort 80 deze doorverwezen moet worden naar 10.0.0.6 (het ipadres van de cam). Echter kan ik hem op geen enkele manier benaderen via een externe pc of android toestel. Ik heb getest of poort 88 openstaat via een online poort checker en deze staat gewoon open.

Heeft dit wellicht met de verschillend ipranges te maken van zowel de modem als router? De modem heeft een ipadres van 192.168.1.254 en volgens mij de netgear router 10.0.0.1. Volgens mij is het subnetmask hetzelfde alleen dat kan ik niet terugvinden in de kpn modem.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Paul.Z
ITguy
ITguy
Type IP Camera: AVM457
Merk IP Camera: AVTech

Re: AVTECH extern benaderen (via KPN modem en Netgear router

Bericht door Paul.Z » 02 Jul 2014 21:43

Beste,

Dan dien je tweemaal een port forward te maken, maar in de regel werkt dat bijna niet.
Beter kun je de netgear in dezelfde range laten draaien in een router modus.

Ik weet niet wat de reden is om 2 routers te hebben in 1 netwerk, lijkt mij zowieso voor vertragingen zorgen.

Plaats reactie